کاردستی طاووس
نوشته شده توسط : radin

ساختن کاردستی طاووس، هم جذاب و هم سرگرم کننده

حیوانات یکی از چیزهایی هستند که کودکان خیلی سریع با آنها آشنا می شوند در محیط اطراف خود حیوانات را می بینند و اگر خانواده حیوان خانگی داشته باشند که کودکان با آنها ارتباط عاطفی برقرار می کنند و نسبت به آنها حس دوست داشتن و محبت پیدا می کنند. البته حیواناتی هم هستند که دسترسی و دیدن آنها برای بچه ها چندان ساده نیست مانند حیواناتی که در طبیعت هستند و احتمالا دیدن آنها فقط در باغ وحش برای کودکان میسر است. یکی از راه های آشنا نمودن کودکان با اینگونه حیوانات تعریف قصه و داستان در مورد آنها یا درست کردن کاردستی آنهاست. مثلا اگر میخواهید کودک خود را با طاووس آشنا کنید می توانید کاردستی طاووس را به کمک کودک خود بسازید و قصه ای که یک طاووس در آن نقش مهمی ایفا می کند برای او تعریف کنید.

این کار ضمن اینکه کودک را با حیوانی مانند طاووس آشنا می کند مزیت های ساختن کاردستی را نیز برای کودک به همراه دارد ساختن کاردستی مانند مهارت در تصمیم گیری، اعتماد به نفس، افزایش خلاقیت کودکان و .... در ادامه چند مورد از فواید کاردستی برای کودک را شرح داده شده:

1-     مهارت تصمیم گیری: در مراحل ساخت کاردستی کودک مجبور است برای انتخاب بین رنگ ها، جنس کاردستی، نحوه ساخت تصمیم گیری نماید و این موضوع باعث افزایش مهارت تصمیم گیری کودک می شود در این حالت کودک می آموزد که یکی را انتخاب کند و بقیه را رد کند

2-     افزایش خلاقیت: کودک در مراحل ساخت کاردستی باید با استفاده از خلاقیت خود روش های مختلفی را برای ساخت کاردستی انتخاب کند و موانع موجود را مرتفع کند در ذهن خود طراحی کند و در نهایت با استفاده از مهارت های خود مانند مهارت های حرکتی و هماهنگی بین دست، چشم، ذهن کاردستی را بسازد.

3-     اعتماد به نفس کودک را افزایش می دهید کودک درک می کند که می تواند تخیل و تفکرات خود را که ذهنی هستند با مهارت های خود عملی نماید و آنها را بسازد و این موضوع باعث می شود کودک اعتماد به نفس اینکه می تواند بسازد و بیافریند را بدست می آورد

شما می توانید مراحل ساخت کاردستی را با تعریف کردن قصه و داستان برای کودک جذاب تر کنید برای اینکار می توانید از قصه های سایت وولک که در مورد طاووس هستند استفاده کنید. مثلا می توانید برای کاردستی طاووس کودک خود اسم انتخاب کنید و در طول مراحل ساخت کاردستی کاردستی کودک را با اسم صدا کنید تا کودک با آن ارتباط برقرار کند.

موضوع قصه زیر در سایت وولک طاووس است می توانید از این قصه برای کودک خود استفاده کنید.

قصه کودکانه طاووس و لاک پشت

سایت وولک منبع قابل اعتمادی برای بازی، آموزش و سرگرمی کودکان است.





:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: