نوشته شده توسط : radin

ساخت کاردستی درخت ساده

فضای سبز و محیط زیست یکی از مفاهیمی است که در حال حاضر به دلیل صنعتی شدن زندگی انسان ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و خیلی از مادر و پدرها سعی می کنند که از سنین کودکی این مفاهیم را برای فرزند خود تشریح کنند و اهمیت محیط زیست و حفاظت از آن را به آنها گوش زد کنند یکی از نمادهای اصلی محیط زیست گیاهان و درختان هستند واین  برای اینکه شما بتوانید محافظت از محیط زیست را به فرزندان خود بیاموزید خوب است که محافظت کردن از درختان را به آنها یا بدهید.

اگر این آموزش به کودکان ما بصورت غیرمستقیم و همزمان با سرگرم کردن آنها انجام شود می تواند اثربخش تر بوده و کودک نیز راحت تر و بهتر آموزش می بیند راه های گوناگونی برای آموزش به کودکان وجود دارد مانند قصه گویی، ساختن کاردستی، بازی کردن تئاتر. به عنوان مثال می توانید ساختن برای ساختن یک کاردستی درخت ساده کودک خود را تشویق کنید و مراحل ساخت کاردستی اهمیت درخت و محیط زیست را برای او شرح دهید حتی می توانید از کودک خود بخواهید چندین کاردستی درخت درست کرده و همه آنها را روی یک کاغذ بچسباند و برای خود یک جنگل درست کند.

کاردستی چون باعث می شود کودک هماهنگی بین دست، چشم و ذهن خود را تمرین کند می تواند قدرت یادگیری کودک و تمرین مهارت های مختلف او را بهبود بخشد از طرف دیگر وقتی کودک تمرین می کند که از چیزهای مختلف مانند قیچی، چسب، مدادرنگی، خمیر و ... برای ساختن کاردستی استفاده کند یاد می گیرد که با خلاقیت خود از چیزهای به ظاهر ساده و پیش پا افتاده چیزهایی بسازد که قبلا وجود نداشته اند و به عنوان توانمندی خود به دیگران عرضه نماید و نظر دیگران را در مورد آنها بداند این موضوع باعث تقویت مهارت های اجتماعی و برقراری ارتباط کودک شما می شود.

از طرف دیگر کودک در فرآیند ساخت کاردستی می تواند کار تیمی را تمرین کند به طور معمول کودکان به صورت گروهی کاردستی درست می کنند و بهترین حالت این است که ساخت قسمت های مختلف یک کاردستی به کودکان مختلف سپرده شود و در انتها از کنار هم گذاشتن اجزا مختلف کاردستی نهایی که مثلا یک جنگل پر از درخت است شکل بگیرد کودک در این حالت می تواند مزیت های کار گروهی و هم افزایی ناشی از آن را درک کند کودک متوجه می شود که با همکاری با دیگران زودتر اهداف را بدست می آورد و می تواند به نتایجی برسد که به تنهایی به سختی می توانست به آنها برسد.

پس دست به کار شوید و ساخت کاردستی درخت ساده و داشتن یک جنگل را با کودک خود تمرین کنید اگر بخواهید می توانید از قصه های سایت وولک هم برای جذاب تر شدن مراحل ساخت کاردستی استفاده کنید قصه های زیر در مورد درخت و فواید آن هستند.

داستان کودکانه سالی و آواز درخت

قصه کودکانه بذر کوچولو که درخت شده

در صفحه کاردستی سایت وولک می توانید ایده های زیادی برای ساخت کاردستی پیدا کنید.

برای دسترسی به سایر قصه های کودکانه و ویدیو های کاردستی دیگر به سایت زیر مراجعه کنید:

http://www.voolak.com/

 





:: بازدید از این مطلب : 830
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: