کاردستی کودکانه
نوشته شده توسط : radin

فواید کاردستی کودکانه چیست؟ و چرا باید به آن توجه کرد؟

به چیزی که چشم، فکر و دست کودک در ساخت آن نقش دارند و نمایان کننده تفکر و خیال کودک است کاردستی گفته می شود کاردستی کودکانه می تواند شبیه سازی یکی از موجودات یا اجسام واقعی اطراف کودک باشد یا نمایی از خلاقیت و انچه در ذهن کودک وجود دارد و اصلا ما به ازا خارجی ندارد.

کاردستی کودکانه از دو جنبه برای کودک فایده دارد

از جنبه آموزشی: وقتی کودک به ساخت کاردستی می پرازد مفاهیم جدیدی را درک می کند و یاد می گیرد مثلا می اموزد که چگونه از قیچی و چسب و کاغذ و مقوا استفاده کند.

از جنبه پرورشی: وقتی کودک به ساخت کردستی می پردازد قوع تخیل و خلاقیت او رشد می کند و می تواند با محدودیت کمتر فکر کند و قوه تخیل خود را رشد دهد

ساختن کاردستی کودکانه چه فوایدی دارد؟

1-      وقتی کودک کاردستی می سازد قوه یادگیری کودک افزایش پیدا می کند چون دنیای کاردستی بسیار متنوع است کودک می اموزد که چگونه باید توانمندی های جدید را یاد بگیرد و آنها را برای رسیدن به هدف خود مورد استفاده قرار دهد.

2-      یکی دیگر از فواید ساختن کاردستی کودکانه افزایش اعتماد به نفس است کودک وقتی با استفاده از مهارت های مختلفی که می آموزد می تواند آنچه در ذهن و تصور خود دارد را بسازد اعتماد به نفس پیدا می کند و می فهمد که با استفاده از توانمندی های خود می تواند تخیلات و تصورات خود را جام عمل بپوشاند و به آنها برسد

3-      کاردستی کودکانه به کودک می آموزد که احساسات و عقاید خود را در قالب کاردستی و نقاشی بیان کند پس کودک یاد می گیرد که می تواند با استفاده از روش های احساسات و درک خود از محیط را برای دیگران بیان نماید

4-      کاردستی باعث افزایش مهارت های حرکتی و ارتباطی کودک می شود کودک در مراحل ساخت کاردستی باید از دست و چشم خود بطور همزمان استفاده کند و این یعنی افزایش مهارت های حرکتی کودک که در آینده برای او بسیار مفید خواهد بود.

5-      به کودک امکان اظهار وجود می دهد وقتی کودک می بیند که با دستان خود چیزی را بوجود آورده که قبلا وجود خارجی نداشته حس اظهار وجود و نشان دادن خودش به دیگران در او تقویت می شود.

6-      در مهارت تصمیم گیری کودک موثر است در ساختن یک کاردستی کودک باید جنس کاردستی خود را انتخاب کند برای آن رنگ مناسبی پیدا کند و روش ساختن آن را انتخاب نماید پس به کودک کمک می کند که فرآیند تصمیم گیری را تمرین کند.

7-      به کودک روابط اجتماعی و کار گروهی را می آموزد. اغلب کودکان در جمع هایی از کودکان به ساختن کاردستی می پردازند یعنی با کمک تعدادی از هم سن و سالان خود این سرگرمی را انجام می دهند پس یاد می گیرند که با دوستان و هم سالان خود مشارکت کنندو کار گروهی و روابط اجتماعی را تمرین می کنند و می آموزند که با استفاده از کارگروهی می توان به به نتایج خوب و ایده آلی دست یافت.

سایت وولک منبع قابل اعتمادی برای بازی، آموزش و سرگرمی کودکان است.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: